czwartek, 29 listopada 2012

Kotlety z selera


Seler to jeden z najtańszych i najpopularniejszych afrodyzjaków na świecie . Panierowany i obsmażony może być zdrowym pomysłem na fajną  przekąskę albo stanowić dodatek do ziemniaków z  surówką i być wegetariańską wersją kotleta schabowego .



  • składniki na 4 porcje

1 duży seler

2 jajka

1,2 szklanki bułki tartej

olej do smażenia

sól i pieprz

tymianek

bazylia

lubczyk

  • przepis

Seler myjemy obieramy , kroimy w plastry grubości około centymetra .Wkładamy do wrzącej osolonej wody i gotujemy około 5 minut .Odcedzone i lekko schłodzone plastry posypujemy solą i ziołami z obu stron , obtaczamy w rozmąconych jajkach i bułce tartej .Smażymy na rozgrzanym oleju  około 15 minut . Podajemy z surówką i ziemniakami .


7 komentarzy:

  1. Ja takie chcę! Czy mogę poprosić o jeden na dzisiejszy obiad? Proszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo chętnie poczęstuję ;)

      Usuń
    2. Ja wolę seler w wersji a'la mielone.

      Usuń
  2. Wieki nie robiłam! A są pyszne i do tego takie proste:)


    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, nie trzeba się bawić w żadne tarcie, blendowanie, miksowanie (jak przy innych wegetariańskich kotletach). Zapisuje i zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. znam kotlety z mięsa, ziemniaków, ale z selera?! Mega muszą być, musze je zrobić, nie ma bata! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich kotlecików jeszcze nie jadłem - wyglądają wspaniale! Musze spróbować bo smaku mi narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń